Навчальна робота




Реформа школи та освіти загалом, потребує і нових інструментів для досягнення поставлених цілей. Пропоную декілька порад, як вчителю в школі, викладачу у вищому навчальному закладі з користю використовувати соцмережі на уроках та парах.


1. Визначення терміну. «Twitter»
Багато дисциплін передбачають для свого опанування запам’ятовування безлічі визначень, назв об’єктів, предметів, видів і т.п.. Використовуючи Twitter, який дозволяє робити твіти обсягом у до 140 знаків, можна урізноманітнити перевірку таких, для більшості учнів та студентів не цікавих, елементів навчання. І навчити бути лаконічним та точним. Адже вкластись у 140 знаків не легка справа. Але вона позитивно впливає на атмосферу в навчальній групі і дає простір для творчості.

2. Вгадай хто на фото. «Facebook», «Twitter», «Instagram», «Viber» та інші месенджери.
Таке завдання часто зустрічається і в рамках ЗНО, коли потрібно вказати, що за будівля, як вона називається, в якому регіоні знаходиться, або як звати письменника, чи хто намалював ці картини. Розвиток мультимедійних та інтерактивних навичок, зручна форма подачі завдань, їх оперативність, можна використовувати, як ігровий метод. Хто перший дасть відповідь. Але якщо там є граматична помилка, відповідь не зараховується. Ось вже і розвиток спритності, лідерських якостей, та головне, що не здаватиметься нудним процес для учнів та студентів.

3. Змішане навчання. «YouTube»
Час покликати на допомогу найкращих ораторів та спеціалістів з тих сфер, яких ми навчаємо дітей та студентів. Публічні виступи, пояснення тих чи інших аспектів з вуст найпопулярніших особистостей, урізноманітнять ваші заняття та наповнять важливою і актуальною інформацією, над якою, після перегляду, можна буде зосередитись учням вже під вашим контролем та з вашою допомогою.

4. Відео-екскурсії. «YouTube», месенджери.
Використовуючи YouTube на уроці чи парі, за наявності VR-шолому, ціни на які сьогодні стартують від 5 доларів, та смартфону, який вже є у більшості, можна за допомогою завчасно підготованих кліпів з YouTube, за запитом для прикладу: «відео 360 градусів Єгипет піраміди», або «відео 360 градусів Рим Колізей», побачити історичні пам’ятки на власні очі, віртуально перемістившись впритул до них. Месенджери потрібні, наприклад, аби всім учням розіслати потрібний кліп з YouTube і одночасно його увімкнути.

5. Як робити пошукові запити, аби знаходити, те що потрібно. «Google», «Kiddle».
Вміти шукати інформацію в мережі, — одне з найважливіших вмінь, яке сьогодні повинна опанувати будь яка людина. Кожен учень чи студент більшість інформації шукає в Інтернеті, вчитель до речі, теж. Тому, чому б одразу не продемонструвати, як це робити ефективно, яким джерелам можна довіряти, як правильно використовувати інформацію, як трансформувати її в потрібний вам формат. http://www.kiddle.co/  пошукова система для дітей, дозволить це робити навіть з малюками.

6. Відео-реферат, доповідь, есе, інтерв’ю, відгук. «YouTube».
Підготувати відео-реферат, доповідь, есе, інтерв’ю, відгук на таку знайому всім тему, «Як я провів літо», або «Який твір ви прочитали в рамках програми з літератури», або інтерв’ю з батьками чи родичами до дня професій, відео-есе після перегляду чергового фільму, або мультфільму на вихідних з батьками, або під час канікул. Це забезпечить навики ораторського мистецтва, лідерські якості, критичне мислення, комунікативні та творчі навички та зможе урізноманітнити навчальний процес.
Юрій КОНОВАЛЕНКО

Сучасні освітні інструменти для вчителів



2016-2017 н.р.


Навчальні програми 


Навчальні програми для початкової школи 


Для вчителів початкових класів

Наказом Міністерства освіти і науки України «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222» від 19.08.2016 № 1009 затверджено: орієнтовні вимоги до контролю й оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4-х класів методичні рекомендації до оновлених програм початкової школи. 
Відтепер оцінювання — це конфіденційна інформація, яка стосується лише вчителя, дитини та її батьків. Тобто навчальні досягнення учнів не будуть публічно озвучувати на батьківських зборах чи розміщувати на стендах у вигляді різноманітних рейтингів. Скасовано оцінювання каліграфії. Єдиною вимогою залишається охайність і розбірливість письма. Учням більше не будуть знижувати оцінки за «неправильний» відступ кількості клітинок та рядків. Окрім цього, вилучено вимоги та критерії щодо підписання зошитів та щомісячну оцінку за ведення зошитів. «Вчитель має навчити дітей культури письма і правил оформлення робіт, але кількість клітинок і форму підписання зошитів не повинно регламентувати Міністерство освіти і науки», — зазначила головний спеціаліст департаменту загальної середньої освіти МОН Алевтина Лотоцька. 
Обмежено віднині й обсяг домашніх завдань. 
Так, для першокласників домашніх завдань не буде зовсім. 
Для решти класів завдання слід пропонувати в такому обсязі: 
у 2-му класі — не більше, ніж дитина може виконати самостійно за 45 хв. 
у 3-му класі — за 1 год. 10 хв. 
у 4-му класі — за 1 год. 30 хв. 
Окрім цього, вчителі не задаватимуть учням домашні завдання на вихідні, святкові та канікулярні дні. У методичних рекомендаціях наголошено на неприпустимості перевантаження учнів завданнями, які містяться у додаткових посібниках, зошитах із друкованою основою тощо.  
Нагадано, що оцінювання в 1-му класі немає. Успішність учнів 2-го класу також можна не оцінювати. Рішення про це приймає педагогічна рада школи. 
До предметів, засвоєння яких не оцінюється за бальною системою протягом усього навчання учнів у початковій школі, додано «Трудове навчання» та «Я у світі». 
Тобто загалом за бальною системою в 1-4-х класах не оцінюються такі предмети, як: «Інформатика», 
«Музичне мистецтво», 
«Образотворче мистецтво», 
інтегрований курс «Мистецтво», 
«Основи здоров’я», 
«Фізична культура», 
«Я у світі» та «Трудове навчання».
 Для полегшення вчителям роботи за новими програмами у методичних рекомендаціях детально розписано методичні підходи, які доцільно використовувати, наведено приклади інтерактивної роботи та компетентнісно орієнтованих завдань. 
Для зниження психологічного напруження у першокласників, за рішенням учителя, рекомендовано користуватися простим олівцем до часу сформування в учнів навички письма. На розсуд учителя допускається виправлення або гумкою, або закресленням. Час і етап переходу на кулькову ручку визначає сам учитель, індивідуально для кожної дитини. Учителям також не рекомендують користуватися червоною ручкою під час перевірки письмових робіт  у період адаптації учнів (1-й клас). Колір ручки для виставлення оцінок в зошитах і щоденниках вчитель може вибирати самостійно. Із ключовими тезами нових орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4-х класів та методичних рекомендацій до оновлених програм початкової школи можна ознайомитись на сайті МОН. За матеріалами Міністерства освіти і науки України



В МОН роз'яснили, як навчати молодших школярів

http://osvita.ua/school/52234/

Немає коментарів:

Дописати коментар